Lisa See: Hóvirág és a titkos legyező


Tegnap este hoztam el Balázséktől. Kb. este 8 körül ültem le olvasni, és 4 óra alatt ledaráltam!!!
Két lány barátságáról szól a könyv, de ez a barátság több, mint ahogy mi értelmezzük ezt a szót. A főszereplő, Liliom, elbeszéléséből megnyíllik előttünk Kína családainak háza, és mi megnézhetjük, hogyan éltek a lányok, és az asszonyok az 1800-as években. Szörnyű!!!!!! Nem tudok más szót használni arra, amikor a lábfejek elkötéséről olvastam! Annyira gusztustalan, és nem értem, mi tetszett a férfiaknak abban a lábban, hogyan lehet az a "nyomorék" láb a szépség, és a szexuális vágy megtestesítője!!!!!! Nagyon felkavart, és nem tudtam letenni, csak olvastam, olvastam, mert felkeltette a kiváncsiságomat, mi lesz a két lánnyal.
Íme egy idézet a könyvből:
"Tény, hogy a kislány nagyon szép, de az aranylótuszok jóval fontosabbak az életben, mint a csinos arc. A bájos pofi az ég ajándéka, de apró lábakon jóval feljebb lehet jutni a társadalmi ranglétrán."
" Egyik nap éppen a szobámban köröztem, mikor valami reccsent. Az egyik lábujjam tört el. Azt hittem, a hangját csak a saját testemen belül lehetett hallani, de úgy hasított a csendbe, hogy mindenki meghallotta a női szobában. Anyám hirtelen rám szegezte a tekintetét. -Mozogj! Végre haladunk! Az egész testem reszketett, ahogy továbbmentem. Estére eltört mind a nyolc lábujjam, amelyiknek el kellett törnie, de nem állhattam meg. Minden egyes lépés súlya alatt éreztem törött lábujjaimat, mert lazán lógtak a cipőmben."
Nekünk európaiaknak nagyon megrázó a lábfejelkötés, a könyv folytatása ugyanilyen megrázó! A fiatal lányok egészen az esküvő napjáig nem ismerik a férjeiket, de már "szeretni" kell a férje családját, az őseit, és ami a lényeg!!! A házasságban fiút kell szülni!!!! A fiú körül mozog minden. Ha fiút szül elismerik, ha nem, eldobhatják! Ennyi!! Ez az asszonyi sors!!!

Megjegyzések

E üzenete…
Kedves Amilgade! :)

Kérlek, írd meg a címed nekem, karácsonyra megérkezik a PIF. Ne haragudj, hogy eddig várattalak, nem éreztem késznek magam rá, már ami az ügyességet illeti.

Várom a leveled, és a csukló, nyak és ujjméreted cm-ben, s ha mégis van valamilyen elképzelésed, színben vagy bármiben, azt is megírhatod. :) Esetleg a stílusodról is írhatnál, nehogy olyat készítsek, amit sosem hordanál!

Pusszancs:

Éci
G.F. Zsú üzenete…
Imádom! Kedvenc könyvem lett. Örülök, hogy a Sanghaji lányokról is írtál, alig várom, hogy azt is elolvashassam!
amilgade üzenete…
Zsú: Nekem is a kedvenc írónőm lett Lisa See! Örülök, hogy neked is tetszett.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Népszerű bejegyzések