Julia Barett: Önteltség és önámítás


Austen-tól a Büszkeség és balítélet a legkedvesebb könyvem. Szinte kivülről fújom a regény sorait, a BBC által készített filmet rongyosra néztem. Mai napig ha a kezembe veszem a könyvet, bezárul a világ, ott élek Bennet-ték házában, velük együtt szívom a levegőt, nevetek Mr. Collinson, érzem, látom magam előtt az egész történetet, sőt részese is vagyok. Ezért amikor megláttam a barátnőm könyvespolcát az Önteltség és önámítás könyvet bevallom gyorsabban dobogott a szívem. Hiszem teljesen igazat ír a könyv hátulján található fülszöveg, miszerint:"Csodálatos ünnep lehet e könyv mindazok számára, akik valaha is elmerengtek azon, hogy "csak még egy-két órát" eltölthetnének Jane Austen bájos figuráinak, Bennetéknek, Darcyéknak vagy a De Bourghoknak a társaságában." Valóban sokszor gondolatban tovább folytattam a történetet, és most a kezemben volt a tényleges folytatás.
Természetesen tudtam, hogy nem Austen írta, hanem Julia Barett, de mit számít az, ha méltó egy Austen regény folytatására. Azonnal elkértem. Napokig hevert a polcon anélkül, hogy kinyitottam volna, mert féltem, féltem, hogy a varázst, amit a B. és b. adott tönkreteszi. Aztán belekezdtem...bár ne tettem volna!!!! Siralmas! A párhuzamok a két könyv között:
A történet Georgiana Darcy körül bontakozik ki, aki egy öntelt, gazdag teremtés. (Lizzy Bennet körül épült föl a B és b.)
A Bennet család megint bajba kerül, egy szinte elképzelhetetlen ügy folytán. (Lydia szöktetése, mint baj sokkal hihetőbb)
Itt is megtalálható a "rossz fiú", aki csapja a szelet Miss Darcynak, de a Miss Bingley-t szökteti meg. ( Wickham kettő)
Itt a meg nem látott/értett udvarló a rang nélküli építész, de a legvégén segítve a Bennet családon, és megvédve Miss Darcy becsületét elnyeri a méltó jutalmát! (Darcy 2)
Azt be kell vallanom, hogy ha valakinek "csak" egy romantikus regény a Büszkeség és balítélet, akkor valószínűleg ez is tetszeni fog, mivel mindenben megegyezik vele, még a fordulatok is úgy következnek benne, ahogyan az Austen regényben. Csak az a baj, hogy nekem nem romantikus regény a B. és b.!!!

Megjegyzések

Évi üzenete…
Szia!
Nekem is nagy kedvencem a Büszkeség és balítélet. A Barrett-féle folytatást nem olvastam, mert ő megírta az Értelem és Érzelem folytatását is "A harmadik nővér" címen, s olyan unalmas, hogy be sem tudtam fejezni. De egy Collins nevű írónő is megírta a B. és b. folytatását, "Pemberley krónikák" címen adták ki az első részét (merthogy hosszú családregény-folyam lett belőle az írónő által). Most is kapható, nézz utána ha van kedved, én szeretném megvenni, mert nagyon jó kritikákat kapott!
További jó olvasást, jó könyveket neked! :)
amilgade üzenete…
Köszönöm, hogy szóltál a könyvről! ;-)
Bla123 üzenete…
Szia!
Jó sok év eltelt már azóta, de hátha valakinek még sokat mondó lehet amit írok :D
Nekem is a Büszkeség és balítélet az egyik kedvencem, én viszont a Haász Irén: Napfényes Pemberleyvel folytattam a sorozatot. A szereplők ugyanazok, de már eltelt egy év az esküvők óta. Az írónő meri a sajat stílusát használni es egy sajat vonalat folytatni, aminek hatására fura módon, de szerintem méltó folytatása lehetne a könyvnek. Ajánlom figyelmébe mindenkinek! :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Népszerű bejegyzések