Robert Merle: Libben a szoknya



Évekkel ezelőtt eldöntöttem, hogy elolvasom Merlétől a Francia históriák sorozatot. Tavaly sikerült elkezdeni valamikor ősszel. Az első 3 kötet nekem nagyon tetszett. Annyira, hogy elkezdtem rendelgetni a sorozatot. Bevallom még mindig hiányzik az utolsó 5 kötet.
A Libben a szoknya a 7. kötet a sorozatban, Merle az előző kötettel be akarta fejezni a történetet, de aztán mégis folytatta, az eddigi főhős fia Pierre-Emmanuel de Siorac lesz a főszereplő mostantól. Ez a könyv nagyon hasonlít az első részhez, csak itt az ifjabb Siorac fiatalságát, kezdődő kalandjait meséli el. Talán ezért is tetszik, mert itt is a könnyedség, kaland, az ÉLET található a lapokon, mint az első 2, illetve 3 kötetben. Bevallom nálam ez a 7. kötet volt a vízválasztó, ha ez sem tetszett volna, úgy mint a 6. kötet, nem olvasom tovább. Így viszont újult kiváncsisággal fogom majd a kezembe a sorozat többi köteteit.

Megjegyzések

Mademoiselle üzenete…
Én is eldöntöttem sziklaszilárdan, és sikerült is beszereznem mind a 13 kötetet, úgyhogy 2009-ben nekiugrok :-)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Népszerű bejegyzések