Robert Merle: Mesterségem a halál


Már nagyon régóta készülök elolvasni ezt a könyvet, de mindig valami megakadályozott benne. Most végre sikerült. A regény első lapjától kezdve valami furcsa szorongó érzés kerített a hatalmába. A főszereplő fiú, Rudolf, apjától való félelme átszivárgott rám is. Az értelmetlen "vallásosság" az apa bűnös múltja miatt, a katonás szigor, a terrolizálás a szemünk előtt töri meg a főszereplőt. Nem értem meg az anyát, aki hagyta, hogy a férje tönkretegye a családját, a gyerekeit. Számomra felfoghatatlan, habár tudom, hogy abban az időben mások voltak a szokások, egy nőnek sokkal kevesebb lehetősége volt megváltoztatni az életét. A fiatal Rudolf katonának áll az első világháborúban, Merle nyersen leírja a háborús borzalmakat. A regény egészére jellemző egyfajta nyersesség, szinte minden tárgyilagosan, "pőrén" jelenik meg. Ez különösen igaz a haláltáborok "gondjainak" leírásakor. Nekem még nem volt kötelező olvasmány, és bevallom nem tudom, hogy a mostani középiskolásoknak az-e. Egy biztos. Szülőként másként olvastam, értelmeztem a könyvet, mint "lányként" tettem volna. Mindenkinek csak ajánlani tudom. Nem kellemes olvasmány, én 1 nap alatt olvastam el, mert nem tudtam letenni, pedig elborzasztott. El kell olvasni!!!!

Megjegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Népszerű bejegyzések