Ken Follett: Az idők végezetéig

1990-ben olvastam A katedrálist Follett-től. Pár nap alatt elolvastam a könyvet, megdöbbentő volt, ahogy leírta a "sötét" középkort, megelevenedett a regény a szemeim előtt, éreztem a bűzt, láttam a koszt és a szegénységet. Végig szurkoltam Lady Aliena-nak, és sajnáltam, hogy vége a 798 oldalas (10-es betűméret) könyvnek. Azóta ismerek olyan gimnáziumokat, ahol kötelező olvasmányként bukkan fel A Katedrális, nemcsak irodalom órán, hanem történelem órán is feldolgozzák a regényt! :-)
Egyértelmű volt, hogy elolvasom a folytatást. ;-)
A történet a 14. században játszódik, a szereplők A katedrális szereplőinek a leszármazottjai. Engem az első oldalakon zavart, hogy Az idők végezetéigben a szereplők neveit nem fordították le magyarra, míg A katedrálisban a magyarosítható neveket lefordították. Így fordul elő, hogy János építőmester Jack-ként szerepel. ;-)
A történet 4 gyermek életútját követi (Caris, Gwenda, Merthin, Ralph), akiket összeköt egy véletlenül meglátott gyilkosság. Na meg persze hozzátartozik szintén a történethez a katedrális a papokkal együtt. Follett ebben a történetben is válogatott szenvedéseket küld kiválasztott szereplőire, már-már azt hiszi az ember, hogy minden rendbe jön, de az író csavar még egyet a sztorin, és a kedvencünk újból a pokol bugyraiba találja magát. Mégis olvasás közben, csak az agyunk rejtett zugában érezzük átsuhanni, hogy már megint "szenvedünk", valójában kíváncsian várjuk mi fog kisülni belőle. Itt is megtaláljuk a független, önálló nőt, mint A katedrálisban Lady Aliena-t, Caris személyében. A középkor még mindig "sötét", az éhség mellett megjelenik a pestis is (többször is), megtizedelve Kingsbridge városát. Mégis az emberek képesek voltak felállni és folytatni az életet, építeni, új családot létrehozni. Follett megkegyelmez hőseinek a regény végére, életük pozitívan fejeződik be.
Értékelés (olvasás) során vétek A katedrálishoz hasonlítani, az elsőt nem lehet felülmúlni ;-) de, ebben a könyvbe sem fogunk csalódni!

Megjegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Népszerű bejegyzések