Karen Essex: Kleopátra


Még az év elején olvastam ezt a könyvet, de csak most tudtam rászánni magam, hogy írjak róla. Meg kell jegyeznem, hogy imádom a történelmi témájú regényeket, amik meg az ókori Egyiptomban játszódnak, azok a könyvespolcom legkedveltebb könyvei. Különösen a nők élete érdekel az ókori Egyiptomban. Az egyik nagy kedvencem Ghyczy-Dráveczky Zsuzsától az Asszony a fáraók trónján című regénye, ami Hatszepszut életét írja le. Ezért örültem Karen Essex könyvének, aki Kleopátra életét próbálta nyomonkövetni.

A regény Kleopátra életét gyerekkorától Caesar találkozásáig öleli föl. Megismerhetjük az édesapját, testvéreit, és néhány hűséges szolgálót. Essex egy nagyon okos kislányként jeleníti meg Kleopátrát, aki nyelveket beszél, gyors észjárású, és valljuk be, nem utolsó sorban hatalomra vágyó. Így több hónap után, már egy könnyed, kellemes olvasmányként emlékszek vissza rá, de akkor nagyon hiányoltam, hogy a történéseket nem bontakoztatta ki úgy az írónő, ahogy én szeretem. Nem tudtam eldönteni, hogy ez azért van, mert túl sok minden "történt" Kleopátrával és nem volt rá elég oldal, vagy azért, mert fogalma sem volt, hogy mivel töltse meg a lapokat. Mivel a szépséges lánynak a kora gyermekkoráról nem igazán akad sok információ, gondolom ez elég nehézséget okozhatott. Éppen ezért, a könyv számomra akkor lett érdekes, és izgalmas, amikor Kleopátra igazán színre lép a történelem során, és a könyvben is. Ez pedig nővére, Bereniké, hatalomra jutása után történik, ami kb. a könyv felénél olvasható.
Van folytatás is ( A fáraó), ami valószínűleg izgalmasabb, mint az első rész. Még nem vettem meg, és valószínűleg egyhamar nem is fogom.

Megjegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Népszerű bejegyzések