Lesley Pearse: Utazók

A 15 éves Beth-nek szembesülnie kell a családi tragédiával, édesapja öngyilkos lett. Halálával a hátramaradtak igazán nehéz helyzetbe kerültek. A viszonylagos jómódban élő család egyik napról a másikra elszegényedik. A szegénységből úgy tűnik nincs kiút, hiába megy el dolgozni a lány, illetve a bátyja. A úrilánynak nevelt lányból, hamar dolgozó nő lesz. A sors nem kegyes a testvérekkel, az újabb tragédia után immár árvákként az Újvilágba mennek szerencsét próbálni. A hajóút során megismerkednek Jack-kel, aki szintén a szegénység elől menekül, illetve Theo-val, aki igazi nagymenő szerencsejátékos. Sorsuk összefonódik, együtt járják be Amerikát, Kanadát majd Alaszkában kötnek ki az aranyláz idején.

Egy igazi romantikus, illetve kalandos történetet olvashattam, egész jó háttérinformációkkal. Igaz, néha több minden érdekelt volna egy-egy helyszínnel kapcsolatban. Amikor Alaszkába mennek az út leírását nagyon élveztem, bepillantást nyerhettem a mérhetetlen nagy erőfeszítésről, fizikai fájdalomról amit az aranyásók átélhettek. Éppen ezért nehezen fogadtam el azt, hogy Beth bár nehezen, de végigmasírozza ezt a "halálos" menetet, majd fiatalságát, szépségét nem veszítve "hódítani" tudott. Nekem ez nem hiteles. Így Beth figurája nem lett a kedvencem, igazából nem lett kedvenc szereplőm.
A karaktereket hamar kiismertem, a cselekmény kiszámítható, ezért a történet vége meglepetést nem okoz. Ettől eltekintve egy kellemes olvasmány. Nekem Lesley Pearse-től az Emlékek című könyve jobban tetszett.

8/10

Megjegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Népszerű bejegyzések