Sheila Kohler: A Bronte lányok

Vannak olyan történetek, amikre azonnal lecsapok. Így vagyok a Bronte nővérekkel is. Ez a könyv is az előrendelés gombot kapta, és alig vártam, hogy a kezembe foghassam.

A fülszöveg alapján arra gondoltam, hogy a nővérek életéről kaphatok még néhány információt. Hát nem így volt!
Rögtön először az tűnt a szemem elé, hogy az eredeti cím a Becoming Jane Eyre. Néhány oldal olvasása után már teljesen egyértelmű volt, hogy itt tényleg szó sem lesz a Bronte lányokról, hanem megleshetjük a Jane Eyre születését. Valljuk be ez is érdekes lehetne, de Sheila Kohler nem tudta élvezetessé tenni.

Charlotte, apja betegágyánál ülve 1846-ban Manchesterben elkezdi írni a híres Jane Eyre regényét. Miközben apja fájdalmait olvashatjuk, néha bepillantást nyerhetünk Charlotte belgiumi életébe is, a visszaemlékezései alapján. Ismerős történet elevenedik meg, de szürkén és unalmasan.  Syrie James Charlotte Bronte titkos naplójával feladta a leckét a többi írónak, akik ezzel a témával szeretnének foglalkozni. Kohler olyan vénkisasszonynak ábrázolta Charlotte-ot, aki szinte megfojtja szeretetével a kiválasztott férfiút, szó szerint fut utánuk. Na nálam ez kiütötte a biztosítékot. Igazából 219 oldalon keresztül egy nagyon, de nagyon unalmas történetet olvashattam. Sheila Kohler fogta a Syrie James regényét, és szépen átültette a sajátjáéba. Ami újdonság (igen van ilyen), az Charlotte apja, akit igazi önző öregembernek állít be az írónő.
Elolvastam, mert nem szeretem befejezetlenül letenni a könyveket, de nagyon rossz szájízt hagyott bennem.

5/10

Megjegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Népszerű bejegyzések