Theresa Révay: Párizs fehér fényei

Először a borító fogott meg, csak azután néztem meg a fülszöveget. Nem vagyok egy romantikus alkat, de néhány romantikus regény belecsúszik a kezembe. Így jártam most is.

1917-ben Xénia Osszolina élete teljesen megváltozik amikor Oroszországban kitör a forradalom, és a forradalmárok megölik az édesapját. Az addig üvegburában élő fiatal lánynak csakhamar családfenntartóvá kell válnia. Teljesen egyedül marad a húgával, újszülött kisöccsével, és a hűséges szolgálóval. Nem talál jobb megoldást, mint azt, hogy Párizsba menjenek. A szegénység lecsap rájuk, Xénia varrásból próbálja etetni kis családját, majd felfedezik, és modellként keresi a kenyerét. Amikor Berlinbe érkezik fellépésre akkor találkozik Max von Passau-val, aki fotós, és azonnal szerelembe esnek. Sajnos szerelmük nem teljesedhet ki, útjaik elválnak. Évekkel később szintén Berlinbe találkoznak újra, de akkor már Hitler van hatalmon, és uralkodása beárnyékolja Németországot.

A szerelmi szál nekem nem tetszett, talán azért, mert folyton egy régi regény jutott eszembe, amiben szintén egy orosz arisztokrata lány életét olvashattam. Teljesen kiszámítható a történet, és Xénia viselkedése, döntései sokszor dühítettek. Irracionális döntések sorozata, amiből következnek a bonyodalmak. Pedig bonyodalom lenne enélkül is. Hiszen az I. világháború után Európa alig tud felállni, az arisztokrácia elveszíti a fényét és hatalmát, nyomor, szegénység, és gazdasági csőd mindenhol.

Viszont a korábrázolás tökéletes. Az olvasó belecsöppen Párizs, és Berlin lüktető, művészi életébe. A divatvilág szorosan összekapcsolódik a fotóművészekkel. A szigorú társasági szabályok alól kiszabaduló nők, felszabadultan élték az életüket. Egyfajta szexuális forradalom ment végbe a 20-as években. Képzeljük el, ha Hitler nem kerül hatalomra, és természetese fejlődik tovább a művészet és a divat!!!
De Hitlernek sikerül, és Németország lassan bezárkózik, és benne az emberek félnek. Max van Passau ebben a légkörben dacolva a vezetéssel ellenállásba kezd. Zsidóknak segít elmenekülni az országból. 
A két szerelmest elválasztja a II. világháború, a cél az, hogy életben maradjanak.

A könyvnek folytatása is van, A hársak felett az ég, amit én még nem olvastam, de szeretném. A szerelmi száltól eltekintve egy igazán érdekes, és jó könyvet vehettem a kezembe.

9/10

Megjegyzések

Ani üzenete…
Ezt én is szeretném elolvasni már egy ideje :)
amilgade üzenete…
:-) Érdemes!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Népszerű bejegyzések