George R. R. Martin: Sárkányok tánca (A Tűz és Jég dala V. kötet)

A Tűz és Jég dala ciklus nekem egy egész történet, éppen ezért nehéz szavakba öntenem a véleményem egy kis részéről, a Sárkányok táncáról. 

Martinról csak dicshímnuszban tudok beszélni. Mágusnak, vagy Mesternek nevezik, de mennyire igaz ez!!! Azt szeretem benne a legjobban, hogy kiszámíthatatlan. Rosszul vagyok az olyan filmektől vagy regényektől, ahol a jó bármennyire is gyenge, de győz, mert így kell lenni. Na a Mágusunk nem így tesz. 
Az első részben megölt Ned Stark-kal bebizonyította mindenkinek, hogy lehet úgy is írni, hogy a pozitív hős meghal. Kell is bizonyítania, mivel több ezer oldalas Tűz és Jég dala nem lehet unalmas. Persze itt is vannak unalmasnak nevezett/érzett részek, amik vagy később a történet során fontosak lesznek, vagy egyszerűen szárnyalt Martin tolla, és nem tudta leállítani. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a negyedik kötetben (Varjak lakomája) talán több ilyen rész van, de a Sárkányok táncában is előfordul. 

A Varjak lakomájából kimaradt szereplőkkel találkozunk az ötödik kötetben. Nagyon hiányoztak már, csak úgy faltam a sorokat, annyira kíváncsi voltam a történetükre. Az írónak hála, olyan fordulatokkal találkoztam, hogy ismét csak leesett állal tudtam olvasni. Na kérem szépen, hogy is van ez???? Még szerencse, hogy egy Molyos esemény miatt újra olvastam a négy részt, miközben az HBO sorozatot is néztem, így képben voltam, amikor a Sárkányok táncát kézbe vettem. Mégis gyakran visszalapozgattam az előző részekben, hogy akkor jól értem-e a dolgokat. Azt hiszem egy ilyen hosszúságú sorozatnál ez már megbocsájtható! ;-) 
A könyv vége ismét olyan ütős, hogy napokig nem hagyja aludni az embert, és gyártja a teóriákat. Itt jut eszembe, hogy rengeteg gondolatat olvastam a ciklussal kapcsolatban a neten. Némelyik egész hihetőnek tűnik, de Martin mestert senki nem tudja túlszárnyalni, és már várom, hogy a következő részekben az elgondolt teóriám hol fog megdőlni.

Mit is mondhatnék még! Nem akarok spoilerezni, ezt a sorozatot mindenkinek el kell olvasnia, akik szeretik a kalandot, az izgalmat, és a misztikumot. A Sárkányok tánca jobb, mint a Varjak lakomája, de szerintem az első három részt nem éri el. A cselekmény lassabban folyik, talán az érezhető, hogy az író közeledik a végkifejlethez, és a még meg nem írt két részben az összekuszált szálakat sikerül kibogoznia. Én csak szurkolni tudok, hogy befejezze a Tűz és Jég dala ciklust, és ne kelljen ismét 5-6 éveket várni az utolsó két könyv megjelenésére.
9/10

Megjegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Népszerű bejegyzések