Susanna Jones: A csendmadár

Néhány óra alatt elolvastam, annyira lebilincselő a történet.

A Tokiói-öbölben a rendőrök egy női torzóra akadnak, akit Lily Bridges angol nőnek azonosítanak. Lilyt utoljára élve a barátnője Lucy Fly látta, aki tíz éve él a szigetországban, ahol szakfordítóként keresi a kenyerét. Lucy-t beviszi a rendőrség, de Ő nem beszél, nem mond semmit a rendőröknek, csak a fejében játszódik le a történet, ahonnan megismerhetjük a lány életét. Lucy-n csak a barátja segíthetne, Tejdzsi, de Ő eltűnt.

A cselekményt Lucy emlékeiből ismerjük meg, így az idősíkok elég gyakran változnak, a jelenből egyszer csak a múltban találjuk magunkat. Lucy E/1 személyben meséli el a történetet, de néha saját magáról E/3 személyben is beszél. Nekem ez egyáltalán nem volt zavaró, mert ahogy haladtam a könyvvel, úgy tárult elém Lucy lelkivilága, ami megrázó, sötét. 
De nemcsak Lucy-val ismerkedhet meg az olvasó, hanem Tokióval is. Elénk tárul ez a nyüzsgő város, szinte már én is az utcáin jártam.

Kétségtelen, hogy az olvasót nem engedi el a könyv, még elolvasás után is a gondolataim vissza-visszatértek. Az elején Lucy nem volt szimpatikus nekem, túl különc. De ahogy haladtam előre az olvasással, úgy ismertem meg Lucy múltját. Egyre jobban a szívembe zártam, és nagyon sajnáltam. 
Az írónő hatásosan alkalmazza a képi megjelenéseket. Az olvasó előtt egy igazi dráma bontakozik ki, ami a befejezéskor sem oldódik meg. Talán ezért megrázóbb az egész történet. 
Egy biztos, érdemes elolvasni ezt a könyvet!
10/10

Megjegyzések

Szilvamag üzenete…
Jaj, de jókat írták róla, képzeld, hogy a rukkolán pár napja happoltam. Csak nem tőled? :)))
amilgade üzenete…
Nem, nem tőlem. :-)))
Érdekes regény az biztos. Elég nyomasztó, de nem annyira, hogy ne tudd elolvasni. Én nagyon kíváncsi voltam, hogy akkor most ki ölte meg Lilyt.
Ani üzenete…
Ezt én is elolvasom :) Most sikerült megszereznem!
amilgade üzenete…
Mindenképp olvasd el!!! :-)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Népszerű bejegyzések