Katherine Webb: Homály

Egyre jobban a gyengéim azok a történetek, amik a múltat kutatják, és a szálak valahol összeérnek a jelenben. Ez is egy ilyen regény.

Egy katona holttestére bukkannak Belgiumban, és kiderül hogy valamikor az I. világháborúban halhatott meg. Leah Hicksont kérik fel, hogy kutassa fel a halott katona személyazonosságát. Munkáját csak két levél segíti, amik túlélték az enyészetet. Ezeket olvasva jut el Hester Cannings-hoz, és a férjéhez a vidéki parókiára 1911-be. A friss házasok élhetnék az egyszerű, de boldog életüket, ellenben Hester komoly gondokkal küszködik, férje máshogy viselkedik, mint a normális, egyszerű férfiak. Képtelen felfogni és megoldani a problémát, hiába kér segítséget a tapasztaltabb nővérétől. A mindennapjait csak az dobja fel, hogy egy új cselédlányt vesz fel, aki a börtönből érkezik. A lány, Cat Morley, igazi egyéniség, okos és elhivatott. A szüfrazsett mozgalomba belépve harcol a nők jogaiért, de a börtönben megtörik, egy új élet kezdődik számára a vidéki parókián. Már-már idilli légkört egy idegen zavarja meg, Robin Durrant, aki fenekestül felforgatja a parókián élők életét. 

Elkezdődik egy időutazás, amelynek a segítségével lassan kitárul a múlt. Hester testesíti meg számomra a tesze-tosza háziasszonyt, aki képtelen a lábára állni, aki úszik az árral és nem csinál semmit. Nem igazán tudtam azonosulni vele. Ellenben Cat vibráló személyisége élettel tölti meg a lapokat, és az olvasó érzi, hogy fontos szerepet tölt be a cselekményben. A férj csak asszisztál a regényben, Albert alakja az első perctől kezdve unszimpatikus és az olvasó számára hamar kiderül, hogy mi a baj vele.
A múltban játszódó történettel nem volt semmi problémám, jó karakterek, érdekes történetek. Viszont a jelen valahogy halovánnyá sikeredett. Úgy éreztem, mintha először a múltat írta volna meg az írónő, majd hozzárakta a jelent, ami nekem nem volt érdekes, és Leah alakja sem fogott meg. Ezért fordult elő velem az, hogy faltam a sorokat ha a múltról olvastam, és nehezen haladtam a jelenben.

Ez az első könyvem az írónőtől. Nem volt rossz, de többet vártam tőle.
8/10

Kiadó: General Press
Kiadás éve: 2012
Terjedelem: 430 oldal

Megjegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Népszerű bejegyzések