Shannon Hale: Austenland - Vakáció Mr. Darcyval

Ki nem szeretett volna visszamenni Jane Austen idejébe, amikor épp a könyveit olvasta??? Ki nem akart volna találkozni Mr. Darcyval, amint épp a parkban sétál??
Én igen, minden olvasáskor. Igenis szép, bájos, jól nevelt, gyönyörű ruhában lévő ifjú hölgy szeretnék lenni, aki elbűvöli az összes úriembert a társaságban. Akivel finoman bánnak, kinyitják előttem az ajtót, a széket betolják alám, kecsesen közlekedek, énekelek és zenélek. Khmm...azt hiszem a kezem belelóg a bilibe.
Mert miközben arra vágyok, hogy igazi úrilányka legyek, elfelejtem, hogy mennyire ki voltak szolgáltatva a nők az apjuknak, majd a férjüknek. Na meg szülőgépnek tekintettek volna, hogy biztosítsam a család fennmaradását. És én ebből nem kérek!!

Jane fiatal New York-i nő, aki mintha képtelen volna rátalálni az igazira – talán azért, mert titokban megszállottan rajong Mr Darcyért, ahogyan Colin Firth játszotta a Büszkeség és balítélet BBC adaptációjában.
Ám amikor egy jómódú rokona örökül hagy rá egy Austen-mániás nők számára kitalált, angliai vakációt, Jane ábrándjai arról, hogy megismerkedjen a tökéletes, régensség korabeli úriemberrel, hirtelen valóságosabbá válnak, mint azt valaha is képzelte volna.
Vajon ez a hamis austeni világba tett utazás elég lesz-e ahhoz, hogy Jane mindörökre lerázza magáról megszállottságát? Vagy álmai esetleg valóra válnak, és megleli a maga Mr Darcy-ját?

A felvezetőből már kiderült, hogy én is nagy Austen rajongó vagyok, persze nálam nincs eldugva Mr. Darcy fényképe. Ebből adódóan Jane alapproblémáját nem tudtam megérteni, miszerint teljesen belehabarodik egy fiktív személybe/színészbe, olyannyira, hogy már a pasijait is hozzá hasonlítja. Bezzeg kapva kapnék az alkalmon, ha én mehetnék Pembrook Parkba, Angliába és játszhatnám a nagyúri dámát. Mint szerintem az olvasók elég nagy százaléka velem jönne, és elmerülnénk az austini világba egy kicsit. Mondjuk a megjátszott udvarlást kihagynám, de szívesen töltenék 3 hetet semmitevéssel.

Egyszóval Jane kisebb vonakodás után elmegy Pembrook Parkba, ahol egy új személyiséget kap arra a 3 hétre amit ott tölt. Első perctől kezdve úgy érzi, hogy nem megy a beilleszkedés, hiányoznak a technikai kütyük, na meg egy kissé zavarja a színészes dolog. Nem tudja lassan eldönteni, hogy mi valódi és mi nem, ahogyan az olvasó sem. A pembrook parki szereplők szépen megjelennek, Jane-nel együtt katalogizáljuk őket, hogy ki melyik könyvben szerepelhet, amikor elkezdődik Jane-nél egy kisebb nyavalygás, hogy itt semmi sem igazi. Talán csak a kertész, Martin, akivel már az első napon megismerkedik, és elkezdődik a lány gyötrelme Martin és Mr. Nobley (azaz Mr. Darcy)között. 
Féltem egy kicsit, hogy túlságosan rózsaszín lesz a történet, hogy átmegy valami giccsparádéba. De nem, szerencsére. Külön tetszett, ahogy az írónő bemutatja Jane ex-barátjait. Feldobta vele a cselekményt, mert jókat derültem rajta. A befejezés nekem kellemes meglepetést okozott, habár az én ízlésemnek a vége egy kicsit sok volt. Jane alakján sokat mosolyogtam, de azonosulni nem tudtam vele.
Ez egy igazi könnyed kis regényke. Nincs gondolkodás, csak kellemes érzés marad utána. Nyári olvasmánynak tudom elképzelni, valahol a vízparton.
9/10

A könyvből film is készült, meg fogom nézni, ha sikerül megszereznem.
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve: 2014
Terjedelem: 240 oldal

Megjegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Népszerű bejegyzések