Stephanie Barron: Az udvarház rejtélye (Jane Austen nyomoz 1.)

Megrögzött Jane Austen rajongó vagyok. Könyveivel a szívemet és lelkemet melengetem, többszöri újraolvasás után sem tudom megunni. Maga a kor na meg az írónő stílusa az, ami miatt örök kedvencet avattam.
A legújabb divatőrület az, hogy a műveit folytatják, vagy a könyveinek a szereplőit emelik át. Nincs ezzel semmi bajom, habár néhányszor beleszaladtam egy-két olvashatatlan regénybe, de ugyanakkor egy-két gyöngyszem is akadt, mint pl. Jo Baker: Longbourn árnyékában. Ezért is vettem a kezembe izgatottan Stephanie Barron könyvét, ami egy sorozat első kötete.

Jane Austen korába repülünk vissza 1802-be, amikor is Jane kikosaraz egy kérőt, és vállalja a vénlányok életét. Rosszkedvét és a bűntudatát hátrahagyva barátnőjéhez utazik, aki néhány hónappal ezelőtt ment férjhez egy idősödő lordhoz. Az ifjú feleségnek rendezett bál éjszakáján a lord hirtelen meghal. Halála különféle találgatásokra ad okot, majd egy levél felbukkanása megváltoztat mindent. Jane-nek nemcsak a lelket kell tartani az özvegy barátnőjében, de meg is kell mentenie az esküdtszék előtt. Miss Austen egy merőben új feladattal szembesül, nyomoznia kell, ki kell bogoznia a rejtélyt, ami körbeveszi a lord halálát.

Napló formában megírt regényről van szó, amit kiegészít a jelentős lábjegyzet, ahol különféle magyarázatot olvashattam. Azt hiszem a legnehezebb ezekben a "Jane Austenos" regényekben az, hogy megfelelően tudják adaptálni az eredeti Austen stílust. Stephanie Baronn-nak szerintem sikerült, miközben a saját stílusát is megpróbálta beletuszkolni. A regény hangulata, a szereplők elrepítettek az 1800-as évek Angliájába. 
Jane-t erős nőként ábrázolja, aki nem retten meg a saját árnyékától, sőt! Volt egy-két rész a cselekményben, amit sajnos nem tudtam elképzelni, hogy az igazi Jane megcsinált volna. Ettől függetlenül élveztem a könyv olvasását.
A krimi szál klasszikusan izgalmas, a felsorolt jó néhány gyilkos jelöltből végül a legkevésbé gyanúsított a bűnös. 
Egy szürke, hideg téli napon, egy csésze meleg tea társaságában kellemes olvasmány (nekem az volt).
9/10

Kiadó: I.P.C.
Kiadás éve: 2012
Terjedelem: 394 oldal

Megjegyzések

Szilvamag üzenete…
Mióta ott porosodik már ez a könyv a polcomon. De jó, hogy írtál róla, kedvet kaptam hozzá. :)
amilgade üzenete…
:-)
Remélem neked is tetszeni fog, bár ami igaz az igaz, hogy ha nem Jane Austen lenne a főszereplő talán még jobb lenne. Így nehezebb elhinni, hogy az írónő belemegy ilyen kalandokba.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Népszerű bejegyzések