Rick Yancey: Az ötödik hullám (...Szösszenet)

Most komolyan hol voltam amikor ez a könyv megjelent????? Akkorát ütött, hogy még most kóválygok tőle!!!!

"Az első hullám nyomán sötétség támadt.
A második hullámot csak a szerencsések élték túl.
A harmadikat pedig a szerencsétlenek.
A negyedik után egyetlen szabály maradt: ne bízz senkiben!"

De mi lehet az ötödik hullám??? A maradék túlélők tudják, hogy még nincs vége, az idegenek az emberek teljes kiirtására készülnek, de mi lehet az ötödik hullám, ami teljesen eltörli a Föld felszínéről a megmaradtakat?

A történetet több szemszögből olvashattam. Főként Cassie mutatja be ezt a poszt-apokaliptikus világot, később Zombi, Evan és Sammy oldaláról érezhettem át a történteket.
Habár az alaptörténet már lerágott csont - miszerint idegen támadnak meg bennünket, és el akarnak pusztítani - mégis az írónak sikerült egyedivé tenni a regényt. Karakterei erősek, bevallom nekem még Evan is szimpatikus. Mindegyik szereplőnek vagy egy ígérete, vagy bűntudata, vagy csak egyszerűen parancsa van, ami miatt túlélnek mindent, még a túlélhetetlent is. A regény olvasásakor borzongtam, mert hihetőnek tűnik a Föld "elfoglalása", és kis eltaposható lénynek éreztem magam, aki nem tehet semmit. Hiába tinik a szereplők, mégis elképzelhetők azok amiket végigcsinálnak, még a kiképzéses jelenetek sem túlírtak, hiszem ezek a gyerekek már annyi mindenen keresztülmentek, hogy inkább azt nehéz elképzeli, hogy megmaradt az épeszűk.

Nem tudok kukacoskodni a regénnyel, persze nem is akarok. Számomra a letehetetlen kategóriába tartozott, és a kissé butácska szerelmi szálat is megbocsátom, mert összességében ez a történet jó, nagyon jó.

Ahogy már az ilyen könyvekkel lenni szokott, ebből is film készül/készült. Hazudnék ha azt mondanám, hogy nem nézném meg. Tele lehet pakolni jó kis CGI-vel, aztán nagy szemekkel borzonghatunk. :D
10/10

Kiadó: Cartaphilus
Kiadás éve: 2014
Terjedelem: 466 oldal





Megjegyzések

Csenga üzenete…
Nekem is nagyon tetszett! Én már szeretném olvasni a folytatás.
amilgade üzenete…
:-) Én is. Pont most jöttem a moziból, és mit láttam???? A film trailer-ét. Mondtam is Apjuknak, hogy ezt megnézzük!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Népszerű bejegyzések