A Drakula kastély - Törcsvári kastély

Szóval az úgy volt, hogy tavaly ősszel láttam egy cikket, amiben a világ legszebb útjait sorolták fel, és a 8. helyen a Fogarasi havasok szerepeltek. Bevallom még nem is hallottam róla, de a képek teljesen elvarázsoltak. Ennélfogva a társaságunknak szilveszterkor kisebb prezentációt készítettem, hogy hova megyünk idén nyaralni. Nem arattam sikert, mert a többiek azt mondták, hogy a gyerkőcökkel tengerparthoz kell menni. Leszavaztak, és mentünk a tengerhez. Igen ám, de Apjuknak kisebb lelkifurdalása volt, hogy Ő már járt Erdélyben én még nem, ezért augusztusban elvitt bennünket is. Csak volt egy kis probléma! Gyerkőc egykeként már évek óta úgy nyaral, hogy kisebb gyerekhadsereggel megyünk, hogy ne legyen egyedül. Ide viszont csak mi hárman mentünk. Hogy ne legyen hiszti beígértük neki, hogy elvisszük a Drakula kastélyba. Látnotok kellett volna a felcsillanó szemét!

Törcsvárra este 10 körül értünk be, ahol még szállást is keresnünk kellett. Az első meglepetés pont a szállással kapcsolatban ért bennünket. A fene sem gondolta, hogy ez a kisváros nagy turistalátványosság, ennél fogva alig találtunk szállást. Mire sikerült lecuccolni már negyed 12 volt, amikor is visszaindultunk a belvárosba, hogy vacsorázzunk. Most jött a második meglepetés, mert bezártak a konyhák. Még szerencsénk is volt, mert legalább egy éjjel-nappali nyitva volt, ahol valamit tudtunk venni.

Reggel kilenckor nyitott  a kastély, mi negyed 10-re ott voltunk, és harmadik meglepetésként hatalmas tömeggel szembesültünk. Volt ott kérem mindenféle nációjú embercsoport. Szerencsénkre csak 15-20 percet vártunk, és beengedtek minket. Igen ám! De a rengeteg ember nem tűnt el, hanem csak "átalakult" gyorsan néző turistává. Adott egy közepes méretű kastély meg több ezer ember = tömegnyomor!!!! Igazából alig tudtuk megnézni a dolgokat, mert nem volt hely hozzá, illetve idő sem.

Tudtátok hogy a Törcsvári kastély 1918-ig magyar kastély volt! I. Lajos királyunk engedélyével építették a havasalföldi román vajdák ellen. Na a magyar vonatkozásról igazából az első helyiségben találkozhatunk, egy boltív felett láthatjuk a magyar uralkodókat. Utána a román királyi családról kapunk információt, amikor 1920-ban kedvenc rezidenciájukká vált kastély. Szerencsére a történelmi hiányosságot pótolja  a vár honlapja.

Nos miért lett a kastély Drakula kastélya? Állítólag Vlad Tepes is használta a kastélyt. De persze nem itt húzta karóba az embereket. Ezért a legendáért kapunk egy családfát, és képet Vladról, na meg a misztikumot. Nekem a gyerkőc csalódott, Ő sokkal borzongatóbb helyet várt, pedig próbáltam felkészíteni, hogy ez egy szimpla vár. Sebaj, mert a helyiek kisebb üzletágat építettek fel a kastély bejáratánál. A kirakodóvásárban ízléstelenebbnél ízléstelenebb Drakulás dolgokat lehet vásárolni.
Kár, hogy annyi embert engednek be a kastély területére, így csak nehezen élvezhető a kiállítás. De egyszer mindenképp meg kell nézni. Különösen úgy, hogy a Fogarasi havasokon keresztül látogatja meg az ember lánya. Mert a havasok az valami....majd egyszer írok arról is.

A kastély honlapját érdemes meglátogatni! A belépő 6,6 euró felnőttnek, és ingyenesen lehet fényképezni. Sőt egy app letöltésével magyar audio guide-ot is kapunk.

Megjegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...