Susan Ee: End of Days - A vég napjai

Az Angelfall sorozat a szívem csücske. Az első rész magába bolondított, és még az sem érdekelt, hogy a főszereplő tizenéves. A második részt tűkön ülve vártam, és bár Rafi egy kicsit háttérbe szorult, de ez nem lett kárára a könyvnek. Tökéletesen felvezette a befejező részt. Ebből következik, hogy a harmadik részre már nagyon kíváncsi voltam, állandóan a kiadó honlapján böngésztem, hogy mikor jelenik meg az End of Days magyarul.


"Penryn és Rafi menekülnek, miután az angyaloktól sikerül megszökniük. Kétségbeesetten keresnek egy orvost, aki helyre tudná hozni azokat a változtatásokat, amiket az angyalok végeztek Rafin és Penryn húgán. Kutatás közben felbukkan valami Rafi múltjából, és olyan sötét erőket szabadít el, melyek mindkettejükre nézve végzetesek lehetnek. Az angyalok által az emberekre szabadított apokaliptikus rémálomban mindkét oldal a totális háború felé sodródik. Valószínűtlen szövetségek köttetnek, a haditervek folyton módosulnak. De ki fog győzedelmeskedni? A Föld feletti uralomért folyó harcban Rafinak és Penrynnek döntenie kell, melyik oldalra álljanak, kit válasszanak: a saját fajtájukat vagy egymást?"


A harmadik kötet ott kezdődik ahol a második rész befejeződött, így az olvasó hamar belerázódik ebbe a különleges világba. Maga a cselekmény az elején egy kicsit belassul, de csak azért, hogy később csak kapkodhassam a fejem, annyi minden történik. Egy csomó kérdéssel indultam neki az olvasásnak, és már előre fentem a fogam, milyen jó lesz amikor kiderül minden. Az írónő tudott néhány meglepetést okozni, például akkor amikor kiderül, hogy Tündérmackó mire képes. A pokolba való alászállás egy érdekes fordulat, elég hátborzongatóra sikerült, de ezt már megszokhattam az írónőtől, hiszen úgy tűnik a félelmetes részek írása könnyebben megy neki, mint a romantikus részeké. Itt jött az első aha-élményem, hiszen a bukott angyalokat látván, már érthető Rafi vonakodása az ember lánya felé.
Külön élveztem, hogy az angyalok politikai csatározásaiba is pillantást nyerhettem, de sajnos azt gondolom, hogy az írónő bármennyire is igyekezett, nem tudta kellően megismertetni a világát. Nagy szívfájdalmam volt, hogy Penryn anyja nagyon keveset szerepelt, pedig alakja izgalmas, és igazából nincs megmagyarázva miért olyan amilyen. Lehet, hogy én gondoltam bele több mindent, de tudása és viselkedése azt sejtette nekem, hogy valamikor kapcsolatba léphetet a túlvilággal, vagy az angyalokkal. 
Egyre komolyabb és komolyabb harcok folynak az emberek és az angyalok között, a tét nagy, én mégis nem tudtam azonosulni a "nagy" csatával, sőt Du és Dam néhol idegesített, pedig ezidáig jókat nevettem rajtuk. Aztán a könyv befejezése betette nálam a kulcsot. Most komolyan!!! Csak ennyi!! Ezek az angyalok hova mennek, mit fognak csinálni? Mi lesz azokkal akik itt maradnak a Földön? Most már nem probléma a keveredés az emberekkel? Bah! Csak egy kicsit vagyok mérges! 
Annyi potenciál van ebbe a történetbe, csak épp nem aknázták ki. Igazán kár érte, mert így óriási hiányérzettel tudom csak zárni a sorozatot.
7/10
Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadás éve: 2016
Terjedelem: 368 oldal
Fordította: AncsaT

Megjegyzések

Szilvamag üzenete…
Tökéletesen egyetértek mindazokkal amiket írtál. Penryn anyjáról például én is úgy gondoltam, hogy valami fontos dolog fog majd kiderülni, és a húgáról is több információt vártam. A vége pedig valóban nagyon gyorsan rövidre lett zárva, ami szintén egy csomó kérdést hagyott maga után... Pedig az első két rész számomra csont nélküli volt:). Kicsit csalódott vagyok, de természetesen ettől még ez egy agyon jó kis trilógia volt. :)
amilgade üzenete…
:D Akkor megnyugodtam! A Molyon nézve az értékelését, majdnem mindenki szuperlatívuszokba beszél a könyvről. Már féltem, hogy bennem van a hiba. ;-)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Népszerű bejegyzések