Anne Frasier: A testolvasó

Nagyon kevés krimit olvasok, női pszichothrillereket meg szinte egyáltalán nem. Anne Frasier könyvével egy véletlen során találkoztam, amikor beleolvastam a regénybe, és az a néhány oldal kiváltotta bennem a hörcsögöt. Nekem ez kell!!!

Jude Fontaine nyomozó három évig élt egy emberrabló kezei között. A fiatal nő az életben maradásért teljesen kikapcsolta az érzelmeit. A véletlen folytán sikerül megszöknie a fogvatartójától, és hamar rájön arra, hogy különleges adottsággal rendelkezik, képes mások testéből olvasni. Felépülése után visszatér a rendőrség kereteibe, az új társa Uriah Ashby lesz, aki kételkedik benne, hogy pont a gyilkosságiakhoz kellene tenni a nyomozónőt, hiszen alig telt el egy kis idő a szabadulása után. A férfi lesz a legjobban meglepődve, amikor azt látja, hogy újdonsült partnere egy halott lány megtalálásakor szinte azonnal kizárja az öngyilkosságot. Ashby kénytelen lesz elismerni, hogy bármennyire is fura az új Jude, de mégis neki van igaza, valaki meggyilkolta a lányt. A nyomozás alatt a partnerek egyre jobban megismerik egymást, elfojtott félelmeiket és titkaikat. Mindkettőjükből csak a legjobbat hozza ki a partnerség, és talán Jude és Uriah is el tud indulni a gyógyulás útján. Teljesen véletlenül a nő rájön arra, hogy egy sorozatgyilkos járkál Minneapolis utcáin, és ezzel a felfedezéssel veszélybe sodorja saját magát. A felépülése mély repülést vesz, és úgy tűnik teljesen egyedül maradt, senki nem segít az ügy felgöngyölítésében. Vajon képes lesz megoldani a bűntényt?

Ha eltekintünk egy sarkalatos hibától, miszerint 4 hónap alatt sikerül Jude-nak felépülnie mindazon borzalmakból amin átment a három év alatt, akkor egy izgalmas történetet kaphatunk. Először féltem, hogy nekem ez nem megy, folyton Shanara barátosném jutott eszembe, amikor egy könyv kapcsán Ő azt nem tudta felfogni, hogy egy nemi erőszak után, hogy lesz kedve a nőnek szexelni. Most pont így éreztem én is. Akit három évig megerőszakolnak, kínoznak stb., az az ember hogy tud a gyilkosságiakhoz visszatérni. De nagy nehezen lenyeltem a békát, és elkezdtem más szemmel nézni a könyvre. 
Nagyon olvastatja magát, és ez köszönhető az izgalmas cselekménynek, na meg a két főszereplőnek. Jude szikár, érzelemmentes alakja ha nem is tudta a szívembe lopnia magát, de az biztos, hogy valamiféle kezdődő tiszteletet kezdtem érezni iránta, hogy nem adta fel, még akkor sem, amikor ismét ellene irányulnak a fenyegetések. Számomra egyértelműen Uriah a fény és a melegség (nemcsak a neve miatt), habár Jude mellett inkább asszisztáló szerepet kapott az írónőtől. 
Bár a cselekmény izgalmas, mégis egyszerű, könnyen kikövetkezhető, de olvasóként kíváncsi voltam arra, hogy Jude mikor jön rá az igazságra. Ebből kifolyólag meglepetést nem tudott okozni, de egy kellemes délutánt el tudtam tölteni a könyvvel.
Nem tudom milyenek a női pszichothrillerek, de ettől a regénytől nem borzongtam, az írónő csak sejteti, nem az olvasó képébe tolja a naturalisztikus borzalmakat. Jobb is így, ha félni szeretnék akkor Nick Cutter könyveket olvasnék. 
Összességében azt mondhatom, hogy aki kedveli a kevésbé brutális krimiket mindenképp jól jár ezzel a regénnyel. 
8/10
Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadás éve: 2017
Terjedelem: 360 oldal
Fordította: Beke Zsolt

Megjegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Népszerű bejegyzések