Helló 2018

Mivel az ünnepek alatt végig beteg voltam, ezért hipp-hopp eltelt a karácsony és a szilveszter is. Még most sem vagyok igazán jól, de legalább már kapok levegőt. ;-) Na akkor nézzük mi volt 2017-ben.

Nyugodtan elmondhatom, hogy elég mozgalmas volt a 2017-es év. Kezdve azzal, hogy Gyerkőccel az év elején készültünk a központi felvételire, és a szóbelire. Elég megterhelő volt a 4.-es gyereknek is, de szülőként Apjukkal teljesen szétizgultuk magunkat. Persze tudtuk, hogy igazából nincs tétje, hiszen ott van még előttünk a 6 osztályos, és a 4 osztályos gimnáziumok is, de állandóan ott motoszkált az agyunkban, hogy mi lesz ha a kudarcot nem tudja feldolgozni a gyerek . Szerencsére erről nem volt szó, és Apjuk mája rendesen dagadt, amikor a szóbelin csak folyamatosan dicsérni tudták a lányát. Nem lenne elég izgalmas ez a felvételi procedúra, ha a felvételt  nyerő levél láttán még utoljára nem gondolkozna el a szülő, hogy biztos jót tesz-e a gyereknek, ha elviszi. A végén vittük, és nem bántunk meg semmit, se a Gyerkőc, se mi. Eddig minden ok. ;-)

Tavasszal nagymamám egyre rosszabbul lett, és sajnos nyár elején elveszítettük. :-(

Gyerkőc továbbra is vív heti 4 alkalommal. Eléggé leterhelt, azaz totálisan leterhelt, és ismét szülőként folyamatosan dilemmázunk, hogy csökkentsük-e az edzések számát. Az edző szerint tehetséges, de még mindig mentálisan nem tudja összeszedni magát a versenyen. Iszonyúan hiányzik egy sportpszichológus, aki meg tudná tanítani azokat a gyakorlatokat, aminek a segítségével a stresszt oldaná. Bár néha sikerül, mint az országos bajnokságon, ahol egyéniben és csapatban is ezüstérmes lett. Most korosztályt váltott, és mi abban bíztunk, hogy milyen jó lesz, mert magas lányunk van. De nem, az 1 évvel idősebb lányok másfél fejjel magasabbak Gyerkőcnél. Pedig a 11 éves lányom csak 2 cm-rel kisebb, mint én, azaz 166 cm magas. Lassan megint én leszek a legkisebb a családban. ;-)

Olvasni nem nagyon volt időm. 2017-ben 51 db könyvet olvastam, ez 21.130 oldalt jelent. Idén sikerült túltennem magam azon, hogy alig érem el a bűvös 50-es számot, és alig veszek részt a kihívásokban. Tavaly a fantasyt, és a sci-fi-t előnyben részesítettem, olyannyira, hogy december hónapban megéltem azt, hogy hidegrázásom lett ezektől. Most igyekszem más műfajú regényeket keresni.

A legnagyobb benyomást a következő könyvek okozták:
  1. Hannah Kent: Rekviem egy gyilkos asszonyért
  2. Ian McDonald: Luna
  3. Carlos Ruiz Zafón: Marina
  4. Mia Couto: Az oroszlán vallomása
Mindegyik olyan élményt nyújtott, amit nem felejt el az olvasó. Érdekesek és izgalmasak. Persze az 51 db könyvből szerencsére, csak néhány volt igazi baklövés.

  1. Leylah Attar: The Paper Swan - Papírhattyú
  2. Neal Shusterman: Unwind - Bontásra ítélve
Szóval szerencsésnek mondhatom magam, hogy csak ez a két regény vágta ki nálam a biztosítékot.

Na és mit szeretnék 2018-ban?

Bevallom jelentkeztem egy nagyon érdekes kihívásra. Ez az Antik & vintage kaland könyv- és fonalmolyoknak. A lényege az, hogy nemcsak könyveket kell olvasni egy adott korszakból, de kreatívkodni is szükséges. Én a keresztszemezést választottam egyenlőre, aztán meglátjuk. Már el is olvastam az első korszak könyvét, a nagy kedvencemet a Büszkeség és balítéletet. Először egy könyvjelzőt készítettem volna Lizzyről, de aztán rájöttem, hogy nem lesz időm rá. Ezért marad egy medál, csak azt is el kéne készíteni. Remélem nem bukom bele a kihívásba... már ennyi elég is lenne 2018-ra.

Megjegyzések

Niki üzenete…
Részvétem a nagymamád elvesztése miatt. :(
A tavalyi éved sok pozitívumához pedig gratulálok, nagyon ügyes és okos lányod van! :) (Nekem a fiam 9 éves lesz a hónap végén és kb. 10 cm különbség van köztünk. Szerintem ha a kamaszkorban megnyúlik majd, pikk-pakk lehagy a növésben, bár kívánom is ezt neki. Csak tudnám, hogy piciként hogy lesz tekintélyem nála). :D
Tervekhez pedig drukk és kitartást!
amilgade üzenete…
:D
Jaj Niki! Olyan hamar felnőnek, és eltűnik a pici, puha kislányunk/kisfiunk. Helyette kapunk egy nagyszájú, magas, mindent tudó méregzsákot. ;-) Nekem már kamaszodik...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Népszerű bejegyzések