Kate Morton: Az elfeledett kert

Az egy nap alatti kiolvasás tönkretette a szemem, és lelkiismeret furdalásom van, hogy a mai napon szinte nem voltam elérhető a családnak. De nem tehetek róla, hogy a könyv teljesen magával ragadott. Letehetetlen!!

A fülszöveg is felcsigázza az embert, ahol arról olvashatunk, hogy egy 4 éves kislány egyedül van az Ausztráliába tartó hajón. Mindössze egy kis bőrönd van nála, amiben néhány ruha és egy mesekönyv található. A mesekönyvet Eliza Makepeace írta, és egy gyönyörűen illusztrált mesekönyvről van szól. 
Ausztráliában a kikötőmester fogadja örökbe a feleségével együtt, és a lány csak a 21. születésnapján tudja meg az igazat arról, hogy Ő nem a család vér szerinti tagja. Innentől kezdve az a célja, hogy megtalálja a gyökereit.

Három idősíkkal találkozhat az olvasó a regényben. Az egyik 1975-ben játszódik, amikor Nell Angliába utazik kibogozni családi múltját. A másik az 1900-as évek elejét mutatja be, Eliza Makepeace életébe pillanthatunk be. A harmadik pedig 2005-ben zajlik, amikor is Cassandra, Nell unokája, nyomozását láthatjuk, amint a nagymamája által felderített titkokat próbálja megfejteni. Ezek az idősíkok folyamatosan váltják egymást, de ez egyáltalán nem zavaró. Ahogy ugrálunk az időben, úgy ismerjük meg Nell életének egy-egy darabjait.

Miközben lassan megismerjük a szereplőket, mellette csodálatos tájleírást kapunk az írónőtől. Megelevenedik a lapon a Blackhurst Udvarház, Tregenna utcái, a Szirti lak, és nem utolsósorban a csodálatos titkos kert. Belopakodik a szívünkbe a történettel együtt, és azt sajnálja az ember, hogy nem lehetünk ott. 
Olvasóként én is arra kerestem a választ, hogy mi történt 1913-ban, miért került Nell Ausztráliába. Ahogy egyre több információt kaptam, úgy fejtettem meg a titkot Cassandrával együtt. Igaz nekem hamarabb sikerült. ;-)

A mesekönyvnek fontos szerepe, hiszem ez az egyetlen nyom, amit követni tud Nell. A könyvben három mesét találhatunk, mindegyik keretbe foglalja az addig felfedezett titkokat. Szinte magunk is Eliza Makepeace meséinek hatása alá kerülünk.

Élveztem a könyv minden sorát. Kate Morton a kedvenc írónőim listájára felkerült, és remélem még olvashatok tőle izgalmasabbnál izgalmasabb regényeket.
10/10




Megjegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Népszerű bejegyzések